Komplex képességvizsgálatok és szűrővizsgálatok óvodás, általános- és középiskolás korú (2-2,5-20 év) gyermekek, fiatalok körében gyermekorvos – neurológus – pszichológus – gyógypedagógus szakértői csoport által.
Beszédfejlődés, mozgásfejlődés, nyelvfejlődés, tanulási nehézségek
Várjuk jelentkezését, ha a beszéd-, mozgás- és nyelvfejlődés terén eltérést, az iskolában tanulási nehézségeket tapasztal (pl. beszéd megkésettsége, mozgásos ügyetlenség, figyelmi problémák, olvasási-írási,- helyesírási,- számolási nehézség, elakadás általában a tanulásban). Segítünk tisztán látni abban, hogy gyermeke óvodai, iskolai érzelmi, beilleszkedési, magatartási problémáit mennyiben okozzák lelki problémák (pl. szorongás, érzelmi-indulati vagy szociális problémák), mennyiben bizonyos készségterületek gyengeségei, és mennyiben esetleg az iskolai teljesítményt is befolyásoló egészségügyi problémák (fül-orr-gégészeti, neurológiai). Emellett javaslatot teszünk a további teendőkre is.
Vállaljuk továbbá iskolaérettségi vizsgálatok elvégzését és tanácsadást az iskolaválasztással kapcsolatban.
A vizsgálatot azért nevezzük komplexnek, mert a Medikidsben klinikai szakpszichológus és gyógypedagógus együtt végzi a felméréseket, amit szükség esetén szakorvosi (pl. fül-orr-gégészeti, neurológiai) vagy mozgásvizsgálat is kiegészíthet.
Ezáltal egy helyen kaphat átfogó és részletes képet gyermeke érzelmi, értelmi, szociális és testi fejlettségéről.
A vizsgálat alkalom- és óraszáma és a szükséges szakvizsgálatok fajtája a gyermek problémájától függően változhat. Így a munkát azzal kezdjük, hogy a pszichológusunkkal folytatott első interjú alkalmával egyéni, gyermekére szabott tervet készítünk az elvégzendő vizsgálatok listájáról. Kérjük a szülőket, hogy a már korábban más szakembernél kapott zárójelentéseket, szakvéleményeket hozzák magukkal annak érdekében, hogy vizsgálatok ismétlésére csak indokolt esetben kerüljön sor.
A Medikids gyermek képességvizsgálatokkal foglalkozó csapata tehát leveszi az Ön válláról azt a feladatot, hogy a sokféle végzettségű és minőségű szakemberpalettából egyedül kelljen választania. Csapatunk tagjai több éves vizsgálati rutinjukat változatos korú gyermekekkel szerezték. Tapasztalatuk szerint a korai és célzott problémafelismerés a záloga a gyermek elmaradásainak kiküszöbölésére vagy lehetőség szerinti legjobb ellensúlyozására. Az adottságok és nehézségek tudatában könnyebb a nevelési-oktatási intézmények és támogató szakemberek palettájából a gyermekünk számára legalkalmasabbat kiválasztani.